Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.9.2019

Uusimmat tiedotteet

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Tradenomiliitto TRAL: Lisärahoitus korkeakouluille hyvä alku

– Ennen vaaleja puolueet antoivat perhevapaan uudistamiseen hieman erilaisia lupauksia kuin mitä hallitusohjelman kirjaus on. Siitä huolimatta hallituksen tavoite on askel eteenpäin, sanoo toiminnanjohtaja Mika Varjonen. – Oleellista on tasata hoitovastuuta vanhempien kesken ja säätää perhevapailta palaaville korotettu irtisanomissuoja, Varjonen edellyttää. Hallitusohjelman mukaan työhyvinvointia on tarkoitus edistää monivuotisella kansallisella ohjelmalla.

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ: Taloustutkimus selvitti: OAJ kakkossijalle ammattiliittojen mielikuvavertailussa

Ammattiliittojen tunnettuutta ja mielikuvia ammattijärjestöistä selvitettiin osana Taloustutkimuksen laajaa Suomi tänään -kyselyä. OAJ sijoittui 22 ammattiliiton joukossa kakkossijalle vertailun kaikilla mittareilla. OAJ oli vertailujoukosta toiseksi tunnetuin, mielikuva siitä oli toiseksi positiivisin ja myös mielikuvatekijöiden yhteisvaikutus oli toiseksi myönteisin. Yhteistyöhön, vaikuttamiseen ja neuvottelutoimintaan uskotaan yhä Vastaajia pyydettiin arvioimaan muun muassa ammattiliittojen

Insinööriliitto: Matematiikan opiskelu on tulevaisuusinvestointi

– Päinvastoin, kehitys on positiivinen ja sitä pitää ruokkia edelleen. Matematiikan opiskelu on nuorelle tulevaisuusinvestointi, sanoo Insinööriliiton erityisasiantuntija Mikko Valtonen. Valtosen mukaan matemaattinen osaaminen on yleisesti hyödyllistä jokaiselle. Hän muistuttaa, että kyse ei ole vain laskemisesta. – Matemaattinen ajattelutapa liittyy loogiseen päättelyyn eli siihen, että pyritään löytämään järkevä ratkaisu. Ongelmanratkaisu