Valinnan perusteina olivat iLOQ:n toimialan käytäntöjä uudistava innovatiivinen ratkaisu ja jälleenmyyntiverkoston kehittäminen. Tunnustus myönnettiin Nordic myyntijohtaja Toni Päiviselle tiimeineen, ja palkinnon vastaanottamaan saapuivat Marko Heikkinen ja Kai Patja.
Fonectan ansioita olivat taas kaupallisen toiminnan uudistaminen entistä asiakaslähtöisemmäksi sekä monipuolinen myynnin ja markkinoinnin toimintatapojen kehittäminen. Palkinnon vastaanotti Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia yhdessä Antti Vaasjoen kanssa.
Neljättätoista kertaa järjestetyn Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailun tavoitteena on edistää myyntikulttuuria ja lisätä suomalaisen myynti- ja markkinointityön arvostusta. Kilpailu järjestettiin tänäkin vuonna yhteistyössä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n kanssa.
”MMA on ollut kilpailun tukijana jo usean vuoden ajan. Tämä on erinomainen tapa vaikuttaa myynnin arvostuksen nousuun ja nostaa esiin nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä menestyviä myyntiorganisaatioita”, summaa MMA:n johtaja Tuula Sirén.
Kansainvälistä kasvua ja kehityshalua
”iLOQ Oy:n 350 henkilön organisaatiosta lähes puolet toimii kaupallisissa tehtävissä ja toimintaa on 15 maassa. Kaupallisen menestymisen ytimessä on erinomainen ratkaisu yhdistettynä ahkeraan yhteistyöhön jälleenmyyntikanavan ja loppuasiakkaiden kanssa”, kertoo voittajavalinnan tehneen arviointiraadin Ilari Tervonen. ”iLOQ uudistaa toiminta-alan käytäntöjä ja haastaa muutkin kehittymään. Korkea jälleenmyyjien ja asiakkaiden suositteluhalukkuuus (NPS) kertoo taas onnistumisista. iLOQ jatkaa kansainvälistä kasvua ja kuulemme heistä varmasti lisää tulevina vuosina.”
”Fonecta Oy taas on muuttanut keskeisellä tavalla myynnin ja markkinoinnin toimintatapoja sekä organisoitumista. Yritys palvelee yli 16 000 yritysasiakasta ja niinpä toimintavoista lähdetty tekemään entistä tehokkaampia ja asiakasta kuuntelevia. Kehittämistä on tehty kattavasti useilla myynnin ja markkinoinnin osa-alueilla ja tulokset ovat olleet erinomaisia. Fonecta on myös lähtenyt rohkeasti kehittämään tekoälyn hyödyntämistä ja tulokset ovat olleet rohkaisevia”, Pekka Töytäri tiivistää arviointiraadin valinnan perusteita.
”Koronapandemia, sota Ukrainassa ja vallitseva markkinasuhdanne ovat vaikuttaneet yritysten toimintaan merkittävästi. Myynti ja markkinointi ovat olleet tämän murroksen eturintamassa uudistamassa asiakasstrategioita, täsmentämässä asiakassegmentointia ja tehostamassa toimintaa. On nähtävissä, että tekoälyn hyödyntäminen yrityksissä on vasta alussa. Edelläkävijät toteuttavat nyt dataa hyödyntäviä ratkaisuja osana myyntiprosessia, markkinointia sekä asiakkaiden ratkaisuja”, koostaa vuoden tunnelmia Suomen Paras Myyntiorganisaatio kilpailun kisaisäntä Tarmo Kekki.
Lisätietoja
Tarmo Kekki
Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailun kisaisäntä
Puh. 040 728 4720
Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailu
Kilpailu on kaikille yrityksille avoin ja sen osallistujat valitaan verkossa annettavien yritysehdotusten, yritysten omaehtoisten ilmoittautumisien sekä asiantuntijaraadin kartoituksen perusteella.
Palkittavat yritykset valitsee alan huippuammattilaisista koostuva asiantuntijaraati, johon kuuluu aiempien vuosien voittajayritysten edustajia sekä alan asiantuntijat Aalto-yliopiston Markkinoinnin laitokselta, Itä-Suomen Yliopistosta sekä Haaga-Heliasta.
Kilpailun asiantuntijaraadin muodostivat tänä vuonna aiempien vuosien voittajayritysten edustajat Ilari Tervonen Suomen Digimarkkinointi Oy:stä ja Mika Karjalainen 3 Step IT:stä, Pekka Töytäri Aalto Yliopistosta sekä kisaisäntä Tarmo Kekki.
Aiempina vuosina voittoa ovat juhlineet Ponsse Oyj (2024), Suomen Digimarkkinointi Oy (2024), Motonet Oy (2021), Silta (2020), Lämpö Ykkönen (2019), Lindström (2018), Vainu (2017), Suomen Asiakastieto (2016), 3 Step IT (2015), Elisa Yritysasiakkaat (2014), Canon (2013), SKF (2012), DHL Express (2011) ja Martela Suomi (2010).
Tiedotteen alkuperäinen julkaisuaika 12.6.2024 12.50