Tiedotteet ja uutiset

Tältä sivulta löydät Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.9.2019

Uusimmat tiedotteet

Akava Works: Talous elpyy huterin askelin koronakriisistä

Akava Works arvioi, että Suomen kokonaistuotanto supistuu 6,5 prosenttia vuonna 2020 ja kasvaa 3,5 prosenttia vuonna 2021. Tuotannon määrä toipuu kriisistä hitaasti eikä palaa kriisiä edeltäneelle tasolleen vuoden 2021 aikana. Työttömien määrä kasvaa, mutta lomautusmäärien huippu on ohi.

Akava: Jälleenrakennusvaiheen toimenpiteiden pitää kantaa pitkälle tulevaisuuteen

Akava korostaa jälleenrakennusvaiheen lyhyen ja pidemmän aikavälin toimenpide-ehdotuksissaan työllisyyden ja talouden vahvistamista sekä terveyspalveluja ja syrjäytymisen ehkäisyä. Jotta työllisyys ja talous saadaan elpymään, tarvitaan merkittäviä panostuksia osaamisen vahvistamiseen sekä TKI-investointeihin. Terveyspalveluissa on pyrittävä palaamaan normaalitilanteeseen, jotta hoitovelka ei kasva kestämättömälle tasolle. Kriisin jälkihoidossa on tarjottavat riittävät sosiaalipalvelut apua tarvitseville.

Uusimmat uutiset

Yritykset ja järjestöt TEM:n selvityksestä: Kansalliselle yritysvastuulaille on laaja tuki ja sen valmistelua tulee jatkaa

Työ- ja elinkeinoministeriö on tänään julkaissut hallitusohjelman mukaisen oikeudellisen selvityksen Suomen kansallisesta yritysvastuulaista. Yli 60 yritystä ja järjestöä kiittää selvityksestä ja kannustaa pääministeri Sanna Marinin hallitusta etenemään yritysvastuulain valmistelussa. – Tänään julkaistu selvitys kertoo, että erilaisia yritysvastuulakeja on viety läpi jo monissa muissa maissa, ja että laki voidaan toteuttaa myös

Hacking Higher Education -kilpailu hakee parhaita ratkaisuja jatkuvaan oppimiseen