Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.9.2019

Uusimmat tiedotteet

Uusimmat uutiset

Akavan puheenjohtaja Maria Löfgren talousneuvoston jäseneksi: työelämä ja sen laatu tärkeä näkökulma taloudessa

Valtioneuvosto nimitti 24. marraskuuta 2022 uudeksi talousneuvoston jäseneksi Akavan puheenjohtaja Maria Löfgrenin. Neuvoston jäsenenä Löfgren huolehtii, että Akavassa on ajantasainen ja luotettava kuva keskeisistä ilmiöistä ja prosesseista, joita pitää ottaa huomioon kotimaan talouspolitiikassa. Samalla hän tuo neuvostoon Akava-yhteisön asiantuntemusta sekä viestii ja perustelee akavalaisten näkemyksiä talouspolitiikan tavoitteista ja keinoista.

Haemme työmarkkinajohtajaa

Haemme Akavaan työmarkkinajohtajaa. Hänen vastuualueeseensa kuuluvat muun muassa työelämän ja työmarkkinoiden lainsäädäntö sekä niihin liittyvä vaikuttamistyö, työmarkkinajärjestelmän kehittäminen, eläkepolitiikka ja sosiaaliturva-asiat sekä vaativat kaksikanta- ja kolmikantaprosessit.

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO: JUKOn hallituksen puheenjohtaja Katarina Murto – ”Neuvottelut 132 000 palkansaajan palkoista starttaavat joulukuussa, julkisalojen tehtävä yhteiskunnan kivijalkana pidettävä kirkkaana mielessä kriisien keskellä”

Akavalaisia työmarkkinaneuvotteluissa edustavan Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön JUKOn hallituksen tuore puheenjohtaja Katarina Murto (OAJ) muistuttaa, että keskeisten vientialojen lisäksi sopimatta ovat valtion, evankelis–luterilaisen kirkon ja yliopistojen henkilöstön ensi vuoden palkankorotukset.