Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Palkansaaja- ja korkeakoulujärjestöt esittävät Henna Pursiaista Allianssin varapuheenjohtajaksi

Akava, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK, Toimihenkilökeskusjärjestö STTK, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL), Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK ja Opiskelijoiden Liikuntaliitto kannattavat valtiotieteiden opiskelija Henna Pursiaista Suomen nuorisoyhteistyö – Allianssin varapuheenjohtajaksi seuraavalle toimikaudelle.

Akava: Vuosilomalakia koskeva esitys pääosin hyvä

Akava pitää hallituksen esitystä vuosilomalakia muuttavasta laista pääosin hyvänä ja on tyytyväinen, että EU-tuomioistuimen edellyttämät muutokset saadaan viimeinkin Suomen vuosilomalakiin. Jos työntekijälle tulee pitkä sairauspoissaolo, hänellä on oikeus uuden lain tultua voimaan neljän viikon vuosilomaan sairaudesta tai kuntoutuksesta johtuvasta poissaolosta huolimatta.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Akavan Erityisalat, Nuoriso- ja Liikunta-alan asiantuntijat (Nuoli): Työryhmä uudistaisi liikunta-alan tutkintonimikkeet

Uudeksi liikunnan ammattikorkeakoulututkinnon nimikkeeksi esitetään Liikunta-alan asiantuntija (AMK) -nimikettä. Tällä tulisi korvata nykyinen, perusammattitehtäviin harhaanjohtavasti viittaava Liikunnanohjaaja (AMK). Uudistusta esittää laajasti liikunta-alaa edustanut hanke, jota hallinnoi Akavan Erityisalojen jäsenjärjestö Nuoriso- ja Liikunta-alan asiantuntijat ry (Nuoli).