Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Uusimmat uutiset

Terveyspalveluiden yhdenvertainen saatavuus edellyttää monikanavaista rahoitusta

Akava, SAK, STTK ja EK: Terveyspalvelujen yhdenvertainen saatavuus ja kustannusten hallinta edellyttävät monikanavaista rahoitusta

Akava, SAK, STTK ja EK ovat huolissaan valmistelutyöstä, jossa tarkastellaan terveydenhuollon rahoitusjärjestelmän muuttamista yksikanavaiseksi. Tämä tarkoittaa, että julkinen rahoitus kanavoitaisiin kokonaisuudessaan palvelujen järjestämisvastuussa oleville organisaatioille ja yksityisten terveyspalvelujen käyttöön liittyvien kustannusten korvaamisesta luovuttaisiin.

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Akavan Erityisalat: Jäsenistöltä tyrmäys työelämäheikennyksille

Akavan Erityisalojen jäsenkyselyssä 39 prosenttia ilmoittaa valmiudestaan poliittiseen lakkoon vastatoimena maan hallituksen työelämä- ja työttömyysturvaheikennyksille. Vain 8 prosenttia pitää maan hallituksen kaavailuja perusteltuina. Akavan Erityisalojen hallitus kehottaa jäseniä osallistumaan jo ilmoitettuihin lakkoihin ja Helsingissä 18.11. järjestettävään STTK:n Kohtuus kaikessa -mielenilmaukseen.