Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava: Budjettiriihen päätökset auttavat kansalaisia selviytymään pahimman yli

Akava katsoo, että hallituksen viimeisen budjettiriihen päätös kompensoida kansalaisille kohonneita sähkön kustannuksia oli välttämätön. Inflaation kiihtyminen syö poikkeuksellisen paljon kotitalouksien ostovoimaa ja uhkaa hyvää työllisyyskehitystä. Palkansaajien ostovoiman edistämistä tuloverotuksen kevennyksillä olisi myös kaivattu. Akava pitää myönteisenä, että kehysriihen päätökset tutkimuksesta, tieteestä, vihreästä siirtymästä ja turvallisuudesta vahvistettiin budjettiriihessä.

Uusimmat uutiset

Akavan pronssinen ansiomerkki

Akava myöntänyt vuoden 2021 ansiomerkit

Akava on myöntänyt ansiomerkkejä luottamustoimissa toimiville henkilöille tunnustuksena pitkästä ja aktiivisesta toiminnasta Akava-yhteisössä. Ansiomerkit on toimitettu jäsenjärjestöille, jotka luovuttavat merkit saajilleen valitsemallaan tavalla.

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA: Tulevaisuuden myyjä ja markkinoija hallitsee myös tekoälyn – investointi koulutukseen välttämätöntä

Tuoreen Myynti & Markkinointi 2023 -barometrin tulokset osoittavat selvästi, että digitalisaatio ja tekoäly ovat todellisia liiketoiminnan kehittämisen pelinmuuttajia. Myynti- ja markkinointialan työtä mullistava älyteknologia edellyttää innostusta, rohkeutta ja pikaista uusien työkalujen omaksumista. Nyt on korkea aika investoida työntekijöiden osaamisen laajentamiseen.