Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava: Työelämän yhdenvertaisuuden parantamiseksi tarvitaan uutta lainsäädäntöä ja vapaaehtoisuuteen perustuvia keinoja

Tuoreen yhdenvertaisuuslain arvioinnin mukaan yhdenvertaisuuden edistämistä pidetään työpaikoilla tärkeänä tavoitteena, mutta sen toimeenpano on yhä kesken. Tutkimustiedon perusteella Suomessa tarvitaan uusiatoimenpiteitä yhdenvertaisuustilanteen parantamiseksi. Akava painottaa henkilöstön osallisuutta yhdenvertaisuussuunnittelussa.

Akava: Kevään kehysriihestä kaivataan päätöksiä – kuntien elinvoima kuntavaalien keskiöön

Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder painotti liittokokouspuheessaan, että hallituksen puolivälitarkastelussa eli kevään kehysriihessä pitää tehdä lukuisia uusia päätöksiä työllisyyden ja kasvun turvaamiseksi. Hallitusohjelmaa pitää täydentää. Kevään kuntavaalien yhteydessä Akava nostaa esille kuntien elinvoimaisuuden. Akava toivoo, että kuntien elinvoimaisuuden tavoite on keskustelun ytimessä. Akavan liittokokous on koolla 24. marraskuuta.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Martti Hellströmistä Vuoden 2022 koulutusvaikuttaja

Espoolainen kasvatustieteen tohtori ja opetusneuvos Martti Hellström on saanut Vuoden koulutusvaikuttaja 2022 -tunnustuksen. Tunnustuksen myönsi Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n hallitus. Hellströmiä kuvataan koulutuksen ja kasvatuksen moniottelijaksi, jonka sydän sykkii koulumaailmalle. Palkinto luovutettiin 27.1. opetusalan Educa-tapahtumassa Messukeskuksessa.