Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava: Kasvua ja työllisyyttä edistävä verouudistus Suomeen

– Selvityksen tulokset ovat linjassa Akavan vero-ohjelman keskeisten tavoitteiden kanssa. Katsomme, että verotuksen pitää tukea korkeaan osaamiseen pohjautuvaa työllisyyden kasvua. Tavoitteemme on, että tuloveroja kevennetään kaikissa tuloluokissa ja rajaveroasteet laskevat, toteaa Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder. Selvityksessä kartoitettiin muun muassa suhtautumista rajaveroasteeseen eli lisäansioiden verotukseen kysymällä, kuinka paljon tulisi jäädä

Akava: Aika ryhtyä toimenpiteisiin kilpailukielto- ja salassapitosopimusten ongelmien korjaamiseksi

Työ- ja elinkeinoministeriö julkaisi varatuomari Jukka Ahtelan selvityksen kilpailukielto- ja salassapitosopimusten käytöstä. Ahtelan selvityksessä ehdotetaan kilpailukieltosopimusten käytön perusteiden tiukentamista nykyisestä. – Ahtelan selvitystyön jälkeen voidaan ryhtyä valmistelemaan kilpailukieltosopimusten selvää rajoittamista. Akava pitää ensisijaisena vaihtoehtona jatkotyössä kilpailukieltosopimusten kieltämistä kokonaan. Talouskasvun tukemiseksi tarvitsemme toimivammat työmarkkinat, jossa työntekijöiden liikkuvuutta ei rajoiteta nykyiseen tapaan.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista