Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava ja Agronomiliitto nostavat esiin ruokasektorin kehittämistarpeita

Akava ja Agronomiliitto nostavat esiin yhteisessä hankkeessaan ”Ruokasektorista kasvua ja omavaraisuutta” ruoka-alan merkitystä omavaraisuuden ja työllisyyden näkökulmasta. Vireällä tuotekehityksellä voidaan vahvistaa korkealaatuisten ruokatuotteiden ja -palveluiden kilpailukykyä markkinoilla. Samalla voimme parantaa omavaraisuuttamme.

Akava: TKI-panostukset jäivät budjettiriihessä sivuosaan

Akava kiittää hallitusta siitä, että työllisyystavoitetta nostettiin budjettiriihessä olennaisesti. Akavan mielestä panostukset työllisyyden ja kasvun edellytysten vahvistamiseksi jäivät kuitenkin puolitiehen. Lisäksi tulevaisuuden kannalta tärkeät TKI-panostukset jäivät pitkälti tekemättä.

Juha Kirstilä Akavaan johtavaksi asiantuntijaksi

Akava vahvistaa vaikuttamisen toimintoaan. Valtiotieteiden maisteri Juha Kirstilä aloittaa Akavassa johtavana asiantuntijana 15. syyskuuta 2020. Hänen tehtäviinsä kuuluvat muun muassa sidosryhmäyhteydet, vaikuttajaviestintä sekä puheenjohtajan ja tiedontuotannon avustaminen.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Professoriliitto: Professorikunnan irtisanomissuojaa tulee parantaa lainsäädäntömuutoksin

Korkein oikeus on 10.1.2023 antamassaan tuomiossa (S2021/66) katsonut, että Helsingin yliopisto on voinut valita, irtisanooko se tuotannollisilla ja taloudellisilla perusteilla lehtorin vakituisessa tehtävässä toimineen ja kasvien evoluutiobiologian tenure track -apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään kutsutun vai vakituista kasviekologian professorin tehtävää hoitavan professorin.