Akavan ja Akavan jäsenjärjestöjen yhteinen Tärkeä osa minua -kampanja alkaa maanantaina 16.5.
Akavan ja Akavan jäsenjärjestöjen #TärkeäOsaMinua -kampanja tuo toukokuussa esiin ammatillisen identiteetin merkitystä ja ammattiliittojen roolia ammatillisen identiteetin rakentajina. Kampanjan aikana pyydämme akavalaisia vastaamaan kysymykseen, millainen osa ammatillisella identiteetillä on siinä, keitä me olemme ihmisinä.
Akavan liittoihin kuului vuoden 2021 alussa 2 580 jäsentä enemmän kuin vuotta aiemmin ja Akavan liittojen jäsenmäärä on nyt 611 391. Akava on korkeakoulutettujen yhteisö, johon kuuluu 36 liittoa, muun muassa Tekniikan akateemiset TEK.
Voimme valita elämänkumppanimme ja organisaatiot, joilta ostamme palveluja tai joiden kanssa olemme muuten tekemisissä. Useimmat meistä valitsevat tuotteita ja palveluja hyvin tarkkaan punniten. Hyvä niin. Valittuihin tuotteisiin ja niitä tarjoaviin tahoihin on tämän jälkeen helpompi samaistua.
Ammatillinen järjestäytyminen herättää monenlaisia ajatuksia ja tunteita. Edunvalvonnan ja työmarkkinapolitiikan ohella meidän tulisi puhua enemmän ammattiliittojen parhaista puolista: yhteisöllisyydestä ja verkostoista.
Myös ammattijärjestöjen kannattaa kokeilla rohkeasti uusia keinoja ja kanavia tavoittaakseen nuoria kohderyhmiä. Akava pilotoi Uraguru-chattibotin markkinointia sosiaalisen median vaikuttajien avulla. Tulokset yllättivät positiivisesti.
Toiminnalliset evästeet ovat verkkosivuston toimivuuden ja kehityksen kannalta tarpeellisia. Toiminnalliset evästeet eivät tallenna tietoja, joista sinut voitaisiin välittömästi tunnistaa.