Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Suomen Terveydenhoitajaliitto: Terveydenhoitajaliiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Kirsi Grym

Terveydenhoitajaliiton edustajisto on hetki sitten valinnut TtM, terveydenhoitaja (AMK) Kirsi Grymin liiton uudeksi puheenjohtajaksi. Nykyinen puheenjohtaja Tiina Mäenpää siirtyy eläkkeelle 1.11.2022, jolloin uusi puheenjohtaja aloittaa tehtävässä. Uuden puheenjohtajan kausi on 2-vuotinen neljän vuoden sijaan, sillä Mäenpää eläköityy kesken hallituskauden, ja nyt valittu puheenjohtaja jatkaa kauden loppuun.

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ: OAJ on pettynyt budjettiriihen tuloksiin ja tyrmistynyt hallituksen haluttomuudesta löytää kasvavaan opettajapulaan ratkaisuja

OAJ on pettynyt, että hallitus ei budjettiriihessä saanut aikaan päätöstä varhaiskasvatuksen opettajien koulutusmäärien nostosta. Sen sijaan varhaiskasvatusmaksuja alennetaan pysyvästi ja kotihoidontukeen tehdään korotus. Tämä osoittaa, että hallitus ei ollut valmis tekemään ratkaisuja kasvatuksen ja koulutuksen laadun parantamiseksi. Hallitus päätti osana perheiden tukea ylimääräisestä lapsilisästä sekä varhaiskasvatusmaksujen pysyvästä alentamisesta. Varhaiskasvatusmaksujen alennus