Uusimmat tiedotteet
Akava valmis etenemään paikallisessa sopimisessa – kompromissikykyä tarvitaan kaikilta
3.3.2021
Akava korostaa, että paikallisen sopimisen edistäminen edellyttää kompromissikykyä kaikilta. Akava on valmis edistämään paikallista sopimista yksityisellä sektorilla ja pitää tärkeänä, että luottamus työmarkkinoilla vahvistuu.
Lue lisää »
Akava: Puolet yrityksistä haluaa sopia paikallisesti palkanalennuksista
23.2.2021
Akava Worksin teettämän kyselyn mukaan lähes 90 prosenttia yritystyönantajista haluaa neuvotella työehdoista paikallisesti. Yleisintä on halu neuvotella palkoista ja työajoista.
Lue lisää »
Akava neuvottelujärjestöineen esittää sovittelujärjestelmän uudistamista
18.2.2021
Akava, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN esittävät sovittelujärjestelmän uudistamista, sovittelumenettelyn täsmentämistä ja sovittelun resurssien vahvistamista.
Lue lisää »
Uusimmat uutiset
Uusimmat uutiset Akavan liitoista
Ylemmät Toimihenkilöt YTN: Samu Salo YTN:n puheenjohtajaksi
19.12.2023
Ylemmät Toimihenkilöt YTN:n sääntömääräinen syyskokous teki tänään 14. joulukuuta henkilövalinnat alkavalle kaksivuotiskaudelle. Henkilövalintojen lisäksi syyskokouksessa hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio ensi vuodelle.
Lue lisää »
Ylemmät Toimihenkilöt YTN: Keskustelut työmarkkinamallista päättyivät tuloksettomina
13.12.2023
Marraskuun lopulla työmarkkinaosapuolien kesken käynnistyneet keskustelut uudesta työmarkkinamallista päättyivät tänään keskiviikkona 13. joulukuuta tuloksettomina. Keskusteluja oli tällä erää ylivoimaista jatkaa tilanteessa, jossa hallitus samaan aikaan vie eteenpäin uudistuksia, jotka rapauttavat työehtosopimusjärjestelmää ja järjestäytymistä.
Lue lisää »
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA: Yritysten johtoryhmät aliarvioivat myynnin ja markkinoinnin strategisen roolin
12.12.2023
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n uuden tutkimuksen mukaan yritysten johtoryhmien ymmärrys myynnin ja markkinoinnin merkityksestä yrityksen kilpailukykyyn on sitä heikompi, mitä isommasta yrityksestä on kyse. Erityisesti markkinointia ei pidetä yrityksissä vahvassa strategisessa roolissa eikä sillä ole myöskään usein edustusta johtoryhmässä.
Lue lisää »