Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Tiedoksi medialle: Akavan ja liittojen toimet tiistaina 6.2.

Akavan hallitus teki kokouksessaan 19.1. päätöksen ulosmarsseista, joiden järjestämistä Akava koordinoi. Katsomme, että hallitusohjelman työelämää koskevat tavoitteet ja keinot keskenään ristiriitaisia. Olemme neuvottelujen ja sopimisen kannalla. Ehdotuksemme tilanteen ratkaisemiseksi eivät ole saaneet vastakaikua, joten ilmaisemme mielipiteemme entistä painokkaammin marssimalla ulos työpaikoilta.

Akava: Työmarkkinakonfliktissa ratkaisun avaimet ovat maan hallituksella

Akava on esittänyt hallitukselle työelämäuudistusten kokonaistarkastelua ja vaikutusten arviointia sekä ratkaisuja, joilla hallitusohjelman työreformeihin saataisiin tasapainoa. Esitykset eivät ole herättäneet vastakaikua. Akava korostaa, että maan hallituksella on käsissään ratkaisun avaimet työmarkkinoiden kriisiin. Akavan hallitus teki kokouksessaan 19.1. päätöksen poliittisesta työtaistelutoimesta, jonka järjestämistä Akava koordinoi.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Suomen Arkkitehtiliitto SAFA: SAFA myöntää Otto-Iivari Meurman -palkinnon Tarja Laineelle, Vantaan entiselle kaupunkisuunnittelujohtajalle

Suomen Arkkitehtiliitto (SAFA) myöntää vuoden 2024 Otto-Iivari Meurman -palkinnon Vantaan kaupunkisuunnittelujohtajan tehtävästä viime vuonna eläköityneelle arkkitehti Tarja Laineelle. Laine tunnetaan kuntalaisten osallistamisen puolestapuhujana ja uutta luovana asiantuntijana. Hän toimii parhaillaan uutta alueidenkäyttölakia valmistelevan työryhmän arkkitehtiasiantuntijana.

Suomen Arkkitehtiliitto SAFA: Nuoren arkkitehdin Wuorio-palkinto Taika Pirilälle rakentamisen kiertotaloutta käsittelevästä diplomityöstä

Nuoren arkkitehdin Wuorio-palkinto Taika Pirilälle rakentamisen kiertotaloutta käsittelevästä diplomityöstä Suomen Arkkitehtiliitto (SAFA) myöntää vuotuisen Wuorio-palkinnon parhaasta arkkitehtuurin alan diplomityöstä Aalto-yliopistosta valmistuneelle Taika Pirilälle. Pirilän diplomityö käsittelee ajankohtaista kiertotalouden teemaa rakennusten purettavuuden näkökulmasta.

Suomen Työterveyshoitajaliitto: Vuoden Työterveyshoitaja 2024 on Marita Salmio Porin Noormarkusta

Suomen Työterveyshoitajaliiton hallitus on valinnut Vuoden Työterveyshoitajaksi 2024 Marita Salmion Porin Noormarkusta. Salmio työskentelee vastaavana työterveyshoitajana Boliden Harjavallan Suurteollisuuspuiston työterveysasemalla. Hän on tehnyt pitkäjänteisesti laadukasta työterveyshoitajan työtä ja pyrkii edelleen kehittämään työterveyshuoltoa vaikuttavuus edellä. Salmio on niin esihenkilöiden kuin työntekijäasiakkaiden turvallinen rinnalla kulkija.