Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava Works -selvitys: Korona muutti korkeakoulutettujen työn kuormittavuutta

Akava Worksin selvitys osoittaa, että työn kognitiivinen kuormitus väheni erityisesti niillä korkeakoulutetuilla asiantuntijoilla, jotka tekivät enemmän etätöitä kuin aikaisemmin. Etätyön myönteiset seuraukset eivät kuitenkaan ilmene kaikilla aloilla, esimerkiksi opetusalalla. Koronapandemian seuraukset ovat myös jakaneet työelämää. Osalla työn kuormitus on kasvanut merkittävästi, kun toisilla koronatilanne on johtanut lomautuksiin ja työttömyyteen.

Akava Works -selvitys vertailee työriitojen sovittelujärjestelmiä ja nostaa esiin Suomen kehittämistarpeita

Tuore Akava Works -selvitys "Työriitojen sovittelujärjestelmä vertailevasta näkökulmasta" tarkastelee työriitojen sovittelujärjestelmiä ja niihin liittyvää lainsäädäntöä ja käytäntöjä eri maissa. Emeritusprofessori Niklas Bruun on laatinut Akava Worksin toimeksiannosta selvityksen Pohjoismaiden, Viron, Saksan ja Belgian sovittelujärjestelmistä.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista