Akavan opiskelijat: Tavoitteemme vahvemmasta asemasta Akavan hallituksessa toteutui

– Olemme iloisia, kun Akavan opiskelijoiden ääni kuuluu jatkossa yhä paremmin Akavassa ja asemamme on jatkossa vahvempi Akavan hallituksessa. Saimme sääntömuutoksen kautta oman jäsenen ja varajäsenen paikan Akavan hallitukseen. Meillä on siis jatkossa äänioikeus Akavan hallituksen päätöksenteossa pelkän puhe- ja läsnäolo-oikeuden sijaan, toteaa Akavan opiskelijoiden puheenjohtaja Nicole Ojala.

29.5.2023

Akavan liittokokous hyväksyi sääntömuutoksen, joka vahvistaa Akavan opiskelijoiden edustusta Akavan hallituksessa. Yksi Akavan hallituksen jäsenistä ja varajäsenistä edustaa jatkossa Akavan opiskelijoita. Hallituksen jäseneksi valittavan opiskelijaedustajan ja hänen varajäsenensä pitää olla valintahetkellä jäsenjärjestön tai sen jäsenyhdistyksen opiskelijajäsen.

Akavan liittokokous hyväksyi yksimielisesti muutosesitykset, jotka koskivat Akavan sääntöjen pykälää 15.

– Kiitämme liittojamme, että ne tukivat tätä muutosta, jota Akavan opiskelijat on edistänyt jo pitkään. Edellisen kerran asia oli käsittelyssä vuonna 2019, Ojala jatkaa.

Sääntömuutos astui voimaan heti. Opiskelijoiden uudenlainen edustus Akavan hallituksessa toteutuu syksyllä 2023, kun Akavan hallituksen kokoonpanoa täydennetään Akavan opiskelijoiden edustajalla syysliittokokouksessa 2023.

Akavan opiskelijoilla on edustus myös Akavan hallituksen alaisissa toimikunnissa.

puheenjohtaja Nicole Ojala
Puh. +358456986370