Tärkeä osa minua -kampanja kertoo ammatti-identiteetin merkityksestä

Akavan ja Akavan jäsenjärjestöjen yhteinen Tärkeä osa minua -kampanja alkaa maanantaina 16.5.

16.5.2022

Tärkeä osa minua -kampanjan aikana Akava ja Akavan jäsenjärjestöt etsivät ja jakavat tarinoita ammatti-identiteettien muodostumisesta ja merkityksestä. Kampanjan kasvoina toimivat KM, esiintyjä Ernest Lawson ja VTM, kirjailija, toimittaja ja sosiaalisen median vaikuttaja Julia Thurén.

Ammatti-identiteetti on tärkeä osa korkeakoulutettujen kokonaisidentiteettiä. Kampanja muistuttaa, että Akavan ammattiliitot tuntevat ihmisensä ja työskentelevät joka päivä tukeakseen oman jäsenkuntansa hyvinvointia niin työssä kuin yksityiselämässä.

– Olemme Akava-yhteisössä pohtineet korkeakoulutettuja puhuttelevaa tapaa viestiä järjestäytymisestä ja ammattiliittoon kuulumisen merkityksestä. Ammatti-identiteetti on korkeakoulutetuille tärkeä osa kokonaisidentiteettiä ja rakentuu usein jo opiskeluvaiheessa, kertoo Akavan kehityspäällikkö Jaana Ignatius.

Sosiaalisen median #TärkeäOsaMinua kampanjassa kerrotaan Akavan jäsenliittojen roolista ammatillisen identiteetin rakentajina. Ammattiliitot tukevat jäseniään urapolun eri vaiheissa ja vaikuttavat monipuolisesti yhteiskunnan eri osa-alueilla.

– Kampanjan aikana kannustamme ihmisiä liittymään omien joukkoon, Jaana Ignatius kertoo.

Lisätietoja:

Eeva Karhamo

viestinnän asiantuntija

+358 50 322 6757

Jaana Ignatius

kehityspäällikkö

+358 40 700 2225

Lue lisää aiheesta

Yksityisyyden yleiskatsaus
Akava
Toiminnalliset evästeet

Toiminnalliset evästeet ovat verkkosivuston toimivuuden ja kehityksen kannalta tarpeellisia. Toiminnalliset evästeet eivät tallenna tietoja, joista sinut voitaisiin välittömästi tunnistaa.

Kävijämittaus ja analytiikka

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.