Tärkeä osa minua -kampanjan aikana Akava ja Akavan jäsenjärjestöt etsivät ja jakavat tarinoita ammatti-identiteettien muodostumisesta ja merkityksestä. Kampanjan kasvoina toimivat KM, esiintyjä Ernest Lawson ja VTM, kirjailija, toimittaja ja sosiaalisen median vaikuttaja Julia Thurén.
Ammatti-identiteetti on tärkeä osa korkeakoulutettujen kokonaisidentiteettiä. Kampanja muistuttaa, että Akavan ammattiliitot tuntevat ihmisensä ja työskentelevät joka päivä tukeakseen oman jäsenkuntansa hyvinvointia niin työssä kuin yksityiselämässä.
– Olemme Akava-yhteisössä pohtineet korkeakoulutettuja puhuttelevaa tapaa viestiä järjestäytymisestä ja ammattiliittoon kuulumisen merkityksestä. Ammatti-identiteetti on korkeakoulutetuille tärkeä osa kokonaisidentiteettiä ja rakentuu usein jo opiskeluvaiheessa, kertoo Akavan kehityspäällikkö Jaana Ignatius.
Sosiaalisen median #TärkeäOsaMinua kampanjassa kerrotaan Akavan jäsenliittojen roolista ammatillisen identiteetin rakentajina. Ammattiliitot tukevat jäseniään urapolun eri vaiheissa ja vaikuttavat monipuolisesti yhteiskunnan eri osa-alueilla.
– Kampanjan aikana kannustamme ihmisiä liittymään omien joukkoon, Jaana Ignatius kertoo.