Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava: Tavoitteena kannustavampi työn ja osaamisen verotus

Suomen työllisyysaste pitää saada nostettua vähintään 75 prosenttiin. Korkea työllisyys ja vahva talouskasvu ovat ratkaisevia hyvinvointiyhteiskunnan palvelujen rahoittamiselle. Akava katsoo, että työllisyyden nousua tukemaan tarvitaan tulevaisuutta painottava vero-ohjelma, joka siirtää painopistettä työn verottamisesta kulutuksen ja haittojen verotukseen.

Akava: Katse työ- ja toimintakyvyn tukemiseen

Akavan uudistetun terveyspoliittisen ohjelman keskeisenä tavoitteena on väestön terveyden ja työkyvyn edistäminen. Akava korostaa, että sosiaali- ja terveyspolitiikan painopiste pitää siirtää terveyttä edistävään ja kuntouttavaan toimintaan. Väestön voimavaroja pitää vahvistaa ja panostaa syrjäytymisen ehkäisyyn. Akava esittää, että työ- ja toimintakyvyn tukeminen nostetaan seuraavien hallituskausien keskeiseksi strategiseksi tavoitteeksi.

Akava Works -selvitys: Ammattikorkeakoulututkinnosta hyötyä työmarkkinoilla

Akava Worksin tuore selvitys ammattikorkeakoulutuksen vaikutuksesta menestykseen työmarkkinoilla osoittaa, että opinnoista on hyötyä palkkakehityksessä ja työllistymisessä. Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun professorit Petri Böckerman ja Mika Haapanen tekivät selvityksen Akava Worksin toimeksiannosta. Menestymistä työmarkkinoilla arvioitiin sekä valmistumisen jälkeisellä työllisyydellä että ansiotasolla.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista