Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Hallitusneuvotteluissa suunnitellaan jättileikkauksia koulutukseen – voisi johtaa yli 100 oppilaitoksen lakkauttamiseen

Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan hallitusneuvottelijat suunnittelevat valtiovarainministeriön esityksen pohjalta jopa 50 prosentin leikkausta vapaan sivistystyön rahoituksesta. Tällä olisi rajuja seurauksia muun muassa työllisyydelle, jatkuvalle oppimiselle, kansan hyvinvoinnille ja alueelliselle tasa-arvolle. Leikkausten seurauksena moni oppilaitos joutuisi panemaan lapun luukulle, todetaan 14 tahon yhteisessä kannanotossa.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA: Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten palkat nousevat neuvottelemalla ja kannustimilla

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n palkkatutkimus 2023 paljastaa, että suuri osa myyjistä ja markkinoijista haluaa neuvotella palkastaan itse. Alan ammattilaisten palkat nousivat 7 prosenttia vuonna 2023 verrattuna vuotta aiempaan. Palkat nousivat keskimääräistä paremmin toimialoilla, joilla myynnin ja markkinoinnin palkat tyypillisesti sovitaan henkilökohtaisesti. Lisäksi markkinointitehtävissä palkat kehittyivät enemmän kuin myyntitehtävissä.