Tiedotteet ja uutiset

Tällä sivulla on käytettävissä Akavan tuoreimmat tiedotteet ja uutiset sekä Akavan liittojen uusimmat uutiset.

9.2.2024

Uusimmat tiedotteet

Akava Works -maahanmuuttokatsaus: Erityisasiantuntijoiden maahanmuutto suuntautuu eniten Uudellemaalle ja ICT-alalle

Uusi Akava Works -maahanmuuttokatsaus käsittelee korkean osaamistason maahanmuuttoa eli erityisasiantuntijoiden ja tutkijoiden työperusteisia oleskelulupia. Ensimmäinen katsaus kattaa lokakuusta 2018–syyskuuhun 2022 myönnetyt ensimmäiset oleskeluluvat. Sen mukaan edellisten 12 kuukauden aikana (syyskuu 2021–syyskuu 2022) on myönnetty ennätysmäärä oleskelulupia. Katsaus kertoo, että osaajien muuttoliike keskittyy vain muutamalle toimialalle ja Uudellemaalle.

Uusimmat uutiset

Uusimmat uutiset Akavan liitoista

Akavan Erityisalat on mukana Akavan vastatoimissa

Akavan Erityisalat on mukana keskusjärjestö Akavan ulosmarsseissa 6.2.2024 Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Ulosmarsseilla vaadimme maan hallitusta palaamaan suomalaiselle neuvottelujen tielle ja etsimään tasapainoisempia vaihtoehtoja työelämäheikennyksille.